Deutsch   English   Français   Italiano
<tcjqp4$33d$3@shakotay.alphanet.ch>

View for Bookmarking (what is this?)
Look up another Usenet article

Newsgroups: xs4all.general
Subject: Mails worden na overzetting KPN vaker als SPAM gezien?
From: Patrick Vervoorn <patrick.vervoorn@NOSPAM.perihelion.demon.nl>
Date: Fri, 20 May 2022 09:54:28 +0200

Hallo daar,

Hopelijk kunnen de (ex-)XS4ALL medewerkers mij met onderstaande helpen
(denk en hoop hierbij aan Jan-Pieter Cornet).

Wat is er aan de hand:

Sinds ik definitief overgezet ben naar de techniek van KPN, komen
mailtjes die ik vanaf thuis naar mijn werk stuur, bijna zonder
uitzondering in het SPAM filter op het werk terecht. Voor die tijd
kwamen ze ALTIJD aan.

Navraag bij onze experts levert het volgende op:

Deze mails worden in het spamfilter geplaatst omdat ze worden verzonden
vanuit het domain ‘perihelion.demon.nl’. Aangezien dit domein zelf geen
records heeft en dus geen SPF-record, ziet het spamfilter dit als spam.
Kan het zijn dat er onlangs iets is aangepast voor KPN/XS4ALL?

Ondanks alle toezeggingen is er natuurlijk wel het nodige veranderd. Is
dit iets waar men bij de migratie rekening mee heeft gehouden? Zou
KPN/XS4ALL dit aan hun kant op kunnen lossen? Is er iets wat ik kan/moet
doen?

Groeten & alvast bedankt, Patrick.